Інструкція зав ДНЗ
ІНСТРУКЦІЯ № ___
з охорони праці завідуючої дошкільним навчальним закладом
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Інструкція з охорони праці завідуючої дошкільним навчальним закладом (далі – інструкція) розроблена відповідно до вимог Закону України «Про працю», Закону України «Про охорону праці» та Положення про розробку інструкцій з охорони праці НПАОП 00.0-4.15-98.
1.2 Дана інструкція встановлює вимоги охорони праці для осіб, призначених на посаду завідуючої дошкільним навчальним закладом, під час виконання посадових обов’язків, у навчальних, службових приміщеннях та в інших місцях, де відповідно до планів та програм відбувається педагогічний процес.
1.3. Вимоги інструкції є обов'язковими для виконання завідуючою дошкільним навчальним закладом.
За даною інструкцією працівник інструктується перед початком роботи (первинний інструктаж), а потім через кожні 6 місяців (повторний інструктаж) з обов’язковою реєстрацією інструктажу в спеціальному журналі.
1.4. У разі ушкодження здоров'я з вини роботодавця, працівник має право на відшкодування заподіяної йому шкоди.
Перед призначенням на роботу завідуюча дошкільним навчальним закладом в обов’язковому порядку повинна проходити медогляд.
1.5. Завідуюча дошкільним навчальним закладом зобов’язана:
− своєчасно проходити інструктажі з охорони праці, навчання та перевірку знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності;
− дотримуватись вимог чинних нормативних документів з питань безпеки життєдіяльності;
− про всі виявлені недоліки, які впливають на стан умов праці і потребують додаткових робіт, коштів тощо, своєчасно інформувати роботодавця.
1.6. Завідуюча дошкільним навчальним закладом повинна дотримуватись вимог Закону України „Про охорону праці”, Правил внутрішнього трудового розпорядку, виконувати накази і розпорядження роботодавця.
1.7. Завідуюча дошкільним навчальним закладом повинна знати правила пожежної безпеки, проходити відповідне навчання (пожежно-технічний мінімум) і вміти користуватись первинними засобами пожежегасіння.
1.8. На робочому місці можуть бути такі небезпечні фактори:
1.8.1. Фізичні небезпечні й шкідливі виробничі фактори:
− машини й механізми, що рухаються;
− підвищена або знижена температура повітря робочої зони;
− підвищена або знижена вологість повітря;
− підвищена рухомість повітря;
− відсутність або недостатність природного світла; недостатня освітленість робочої зони;
− ураження електричним струмом при використанні ТЗН;
− падіння;
− ураження під час пожежі.
− підвищений рівень інфрачервоної радіації;
− підвищений рівень ультрафіолетової радіації.
1.8.2. Психофізіологічні небезпечні й шкідливі виробничі фактори:
− фізичні перевантаження (статичні й динамічні);
− нервово-психічні перевантаження (перенапруга аналізаторів, емоційні перевантаження).
1.9. За невиконання даної інструкції працівник несе дисциплінарну, матеріальну, адміністративну та кримінальну відповідальність.
2. ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ
Перед початком роботи завідуюча дошкільним навчальним закладом повинна:
2.1. Перевірити робоче місце на наявність та справність обладнання, пристроїв, механізмів, меблів.
2.2. У разі наявності травмонебезпечних об’єктів завідуюча зобов’язана негайно повідомити про це відповідальних осіб (завгосп, слюсар з ремонту обладнання тощо)
2.3. Перевірити на робочому місці стан електроарматури (електророзетки, вимикачі тощо) і якщо виявлено несправності, негайно повідомити про це відповідального за електрогосподарство закладу.
2.4. Перевірити надійність закріплення віконних фрамуг, стелажів, стендів, планшетів, дошки тощо.
2.5. Одягати у разі необхідності відповідний спецодяг (халат), який повинен зберігатися в спеціальній шафі, під час виконання (за наказом, розпорядженням роботодавця) небезпечних робіт користуватися ЗІЗ.
2.6. Привести в порядок робоче місце, не захаращувати проходи, перевірити стан підлоги та освітлення.
3. ПІД ЧАС РОБОТИ
Під час роботи завідуюча повинна:
3.1. Дотримуватися діючих на робочому місці інструкцій з електробезпеки, з пожежної безпеки, з техніки безпеки при експлуатації електромеханічного обладнання, з надання першої долікарської допомоги тощо.
3.2. Дотримуватися правил безпечного пересування територією та приміщеннями закладу.
3.3. Робоче місце утримувати в чистоті та порядку.
3.4. У разі отримання травми, виявлення порушень вимог нормативів з охорони праці, - негайно повідомити свого безпосереднього керівника або керівника.
3.5. Забезпечити дотримання правил пожежної та електробезпеки, утримання первинних засобів пожежегасіння у відповідності до діючих вимог.
3.6. Постійно стежити за станом обладнання на робочому місці, усувати недоліки.
3.7. Стежити, щоб підлога в приміщенні була сухою та чистою.
3.8. Перш ніж пересувати столи, шафи, прибрати з поверхні предмети.
3.9. Виконувати тільки роботу, за якою проінструктована і яка доручена роботодавцем.
3.10. Не виконувати вказівки і розпорядження, що суперечать правилам охорони праці.
3.11. Пам'ятати про особисту відповідальність за виконання правил охорони праці та безпеку підлеглих працівників та вихованців.
3.12. Надавати першу медичну допомогу потерпілим при нещасних випадках.
3.13. Забороняється:
− самостійно ремонтувати електроарматуру;
− сушити і не складати на опалювальних приладах одяг та інші речі, які можуть загорітись;
− торкатися оголених електропроводів, контактів;
− самостійно міняти електролампи, світильники, плафони тощо;
− користуватися несправними технічними засобами навчання;
− приносити та зберігати в навчально-виховних приміщеннях легкозаймисті, вибухові та отруйні речовини;
− вживати в закладі алкогольні напої та наркотичні речовини;
− використовувати не за призначенням первинні засоби пожежегасіння;
− палити в навчально-виховних приміщеннях і на території закладу;
− захаращувати шляхи евакуації;
− бігати по приміщеннях закладу;
− користуватися несправними драбинками (стрем’янками) при виконанні робіт на висоті;
− користуватися столами, стільцями при роботі на висоті понад один метр над рівнем підлоги;
− користуватися взуттям із нестійким каблуком;
− експлуатувати без занулення (заземлення) електроприлади, які потребують занулення (заземлення);
− перевіряти хімічні речовини на дотик, смак;
− при виконанні практичних робіт порушувати вимоги відповідних інструкцій, правил техніки безпеки;
− користуватися в приміщеннях відкритим вогнем;
− користуватися електронагрівальними приладами з відкритою спіраллю;
− залишати без нагляду ввімкнені електроприлади (навіть на короткий час);
− переносити вантажі, більші за встановлену норму (7-10 кг.);
− виконувати роботи, не передбачені трудовим договором та посадовою інструкцією, без відома та розпорядження роботодавця.
4. ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ
Після закінчення роботи завідуюча повинна:
4.1. Перевірити відключення від електромережі всіх електроустановок споживачів.
4.2. Навести порядок на робочому місці.
4.3.Перевірити відсутність причин виникнення пожежі.
4.4. Позакривати вікна, кватирки, шафи тощо.
4.5. Зняти спецодяг.
4.6. При необхідності повідомити сторожа, відповідальних осіб, роботодавця, відповідні служби про небезпечні ситуації, що виникали у закладі.
5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ
5.1. Про кожний нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом, а також про аварію потерпілий або очевидець нещасного випадку (аварії) повинен негайно доповісти роботодавцю, у Фонд соцстраху та Територіальне управління Держгірпромнагляду.
5.2Якщо виникає аварійна ситуація, працівник зобов’язаний:
− терміново вимкнути все електрообладнання;
− по можливості усунути фактори, які можуть призвести до травмування працівників, дітей або створювати більш небезпечну ситуацію;
− евакуювати з місця, де виникла надзвичайна ситуація, усіх присутніх (у першу чергу – дітей, потім працівників та інших осіб);
− у разі виникнення аварійної ситуації в системі водопостачання чи каналізації - терміново перекрити крани, сповістити відповідні служби;
− при виникненні пожежі негайно евакуювати дітей з приміщення відповідно до плану евакуації, в разі потреби звернутись до інших працівників; повідомити пожежну охорону за телефоном «01»; приступити до ліквідації пожежі чи загоряння.
5.3. У випадку травмування працівника чи дитини звернутися до медичного працівника або викликати швидку допомогу.
5.4. Для розслідування причин нещасного випадку до прибуття комісії необхідно зберегти обстановку на місці випадку такою, якою вона була в момент випадку, якщо це не загрожує життю інших працівників, не посилить аварійну ситуацію.
5.5. Якщо є потерпілі, надати їм першу медичну допомогу згідно з інструкцією про надання першої (долікарської) допомоги; при необхідності - викликати „швидку допомогу” за телефоном „03”.
5.6. Завідуюча повинна виконувати всі вказівки керівника робіт з ліквідації небезпеки.
_____________________ _____________________ _____________________
(посада керівника (особистий підпис) (прізвище, ініціали) підрозділу-розробника)
УЗГОДЖЕНО:
Відповідальна особа (спеціаліст)
з охорони праці закладу __________________ ________________________
(особистий підпис) (прізвище, ініціали)